REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Manufaktura Polska jest sklepem internetowym (nazywanym dalej Sklepem Internetowym), którego właścicielem jest Anna Szuba-Mach, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, pod firmą Anna Szuba-Mach, posiadająca: adres miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń: ul. Odrzańska 14/10, 50-113 Wrocław, NIP: 8992524838, REGON: 021229574
- Regulamin określa w szczególności zasady korzystania ze Sklepu Internetowego, składania zamówień na Produkty dostępne w Sklepie Internetowym, dostarczania zamówionych Produktów Klientowi, uiszczania przez Klienta ceny sprzedaży Produktów, uprawnienia Klienta do odstąpienia od umowy oraz zasady składania i rozpatrywania
- Niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Do korzystania ze Sklepu Internetowego niezbędne jest posiadanie połączenia z siecią
- Dokonywanie zakupów za pośrednictwem Sklepu Internetowego wymaga akceptacji plików cookies przez przeglądarkę Użytkownika.
- Sklep Internetowy działa na prawidłowo skonfigurowanej przeglądarce Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome bądź innej zaktualizowanej i odpowiednio skonfigurowanej przeglądarce.
- Informacje zawarte na Stronie Internetowej Sklepu Internetowego Manufaktura Polska nie stanowią oferty Sprzedawcy w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a jedynie zaproszenie Klientów do składania ofert zawarcia Umowy Sprzedaży.
2. DEFINICJE
- DZIEŃ ROBOCZY – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy
- FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający utworzenie
- FORMULARZ ZAMÓWIENIA – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- KLIENT – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą
- KODEKS CYWILNY – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 nr 16, 93 z późn. zm.).
- KONSUMENT – Klient będący osobą fizyczną, dokonujący zakupów w Sklepie Internetowym w zakresie niezwiązanym bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową.
- KONTO – Usługa Elektroniczna; oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Usługobiorcę zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane podane przez Usługobiorcę oraz informacje o złożonych przez niego zamówieniach w Sklepie Internetowym.
- NEWSLETTER – Usługa Elektroniczna; elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie treści kolejnych edycji newslettera zawierającego informacje o Produktach w Sklepie
- PRODUKT – dostępna w Sklepie Internetowym rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu
- SKLEP INTERNETOWY – sklep internetowy dostępny pod adresem internetowym: manufakturapolska.pl;
- SPRZEDAWCA/USŁUGODAWCA – Anna Szuba-Mach, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Anna Szuba-Mach, adres miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń: ul. Odrzańska 14/10, 50-113 Wrocław, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP: 8992524838, REGON: 021229574
- UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży Produktu w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu
- USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2002 Nr 144 1204 z późn. zm.).
- USŁUGOBIORCA – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, korzystająca lub zamierzająca korzystać z Usługi Elektronicznej.
- USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 827 z późn. zm.)
- ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
3. ZAMÓWIENIA
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza Zamówień w Sklepie
- W celu złożenia zamówienia za pomocą Formularza Zamówienia w Sklepie Internetowym należy wejść na stronę internetową manufakturapolska.pl, a następnie dokonać wyboru Produktu za pomocą kolejnych czynności technicznych w oparciu o wyświetlane komunikaty oraz informacje dostępne na podanej stronie internetowej.
- Wybór zamawianych Produktów przez Klienta jest dokonywany poprzez ich dodanie do koszyka.
- W trakcie składania Zamówienia , do chwili naciśnięcia przycisku „Zamawiam”, Klient ma możliwość zmiany wprowadzonych danych oraz modyfikacji w zakresie wyboru W tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie internetowej.
- Po podaniu przez Klienta, składającego zamówienie za pomocą Formularza Zamówienia w Sklepie Internetowym, wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego Zamówienia. Podsumowanie złożonego Zamówienia zawiera informacje dotyczące:
- przedmiotu zamówienia,
- jednostkowej oraz łącznej ceny zamawianych Produktów lub usług, w tym kosztów dostawy oraz ewentualnych dodatkowych kosztów (jeżeli występują),
- wybranej metody płatności,
- wybranego sposobu dostawy,
- przewidywanego czasu dostawy,
- W celu złożenia Zamówienia konieczne jest:
- dokonanie akceptacji aktualnej treści Regulaminu i Polityki Prywatności,
- podanie danych osobowych koniecznych do identyfikacji Klienta oraz zawarcia i wykonania Umowy Sprzedaży imienia i nazwiska osoby fizycznej/nazwyosoby prawnej, adresu poczty elektronicznej, numeru telefonu oraz adresu ewentualnej dostawy Produktu,
- naciśnięcie przycisku „Zamawiam”.
- Złożenie przez Klienta Zamówienia stanowi jego oświadczenie woli zawarcia ze Sprzedawcą umowy sprzedaży zgodnie z treścią
- Po złożeniu Zamówienia Klient otrzyma od Sprzedawcy na podany adres poczty elektronicznej wiadomość e-mail, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży.
- Umowę Sprzedaży traktuje się za zawartą z momentem otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w 8.
- Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z
- Do każdego zrealizowanego Zamówienia Sprzedawca wystawia dokument sprzedaży w postaci paragonu fiskalnego lub faktury VAT.
- Do złożenia przez Klienta Zamówienia za pośrednictwem Sklepu Internetowego nie jest wymagane posiadanie
4. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT
- Cena Produktu podana jest w złotych polskich oraz zawiera podatek VAT i koszty Cena Produktu nie obejmuje opłaty za dostawę. Koszt dostawy zostanie doliczony do ceny zakupionych Produktów.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen Produktów znajdujących się w Sklepie Internetowym, wprowadzania nowych Produktów do asortymentu Sklepu Złożone Zamówienia realizowane są na warunkach obowiązujących w chwili ich złożenia, wszelkie późniejsze zmiany cen Produktów, czy innych elementów objętych zamówieniem nie mają wpływu na kształt zawartej Umowy Sprzedaży.
- Klient może wybrać następujące formy płatności z tytułu zawartej Umowy Sprzedaży:
- płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy; Anna Szuba-Mach ul. Odrzańska 14/10, 50-113 Wrocław – ING Bank Śląski: 11 1050 1575 1000 0092 6900 9438
- płatność gotówką w przypadku wyboru sposobu dostawy kurierem za pobraniem lub przy odbiorze osobistym;
- płatność kartą płatniczą w przypadku wyboru odbioru osobistego;
- płatności elektroniczne i płatności kartą płatniczą za pośrednictwem serwisu Przelewy Obsługę płatności elektronicznych i kartą płatniczą na rzecz Klientów prowadzi PAYPRO S.A. ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań NIP 779-236-98-87, REGON 301345068, Sąd Rejonowy Poznań, VIII Wydz. Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego Nr KRS 0000347935, wysokość kapitału zakładowego: 5 476 300 PLN;
- Termin płatności:
- W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem, płatności kartą płatniczą lub płatności elektronicznych za pośrednictwem serwisu Przelewy24, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 3 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży;
- W przypadku wyboru przez Klienta płatności gotówką (przy wyborze sposobu dostawy kurierem za pobraniem przy odbiorze przesyłki) lub odbioru osobistego, Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.
- W wypadku niewywiązania się przez Klienta z płatności w terminie o którym mowa w 4 ust. 4, Sprzedawca wyznacza Klientowi dodatkowy termin na dokonanie płatności i poinformuje o nim Klienta poprzez wysłanie wiadomości email na podany podczas składania Zamówienia adres poczty elektronicznej. Informacja o dodatkowym terminie na dokonanie płatności zawiera również informację, że po bezskutecznym upływie tego terminu, Sprzedawca odstąpi od Umowy sprzedaży. W wypadku bezskutecznego upływu drugiego terminu na dokonanie płatności, Sprzedawca prześle Klientowi oświadczenie o odstąpieniu od umowy na podstawie art. 491 Kodeksu Cywilnego na podany podczas składania Zamówienia adres poczty elektronicznej.
5. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY
- Dostawa Produktu dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej
- Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
- Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest bezpłatny.
- Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy lub odbioru Produktu:
-
- Przesyłka kurierska, przesyłka kurierska pobraniową, paczka pocztowa, list polecony,
- Czas realizacji zamówienia wynosi 5 Dni Roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano inny W przypadku Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może przekroczyć 5 Dni Roboczych. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
- w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektronicznych lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy;
- w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności gotówką za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
6. USŁUGI ELEKTRONICZNE
-
-
- W Sklepie Internetowym dostępne są Usługi Elektroniczne: Formularz Zamówienia, Konto,
- Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z system teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca: Komputer z dostępem do Internetu, przeglądarka treści Internetowych, Microsoft Internet Explorer w wersji 9.0 (lub nowszej).
- Usługobiorcę obowiązuje zakaz korzystania z Usług Elektronicznych oferowanych przez Usługodawcę w sposób zakłócający funkcjonowanie Sklepu Internetowego, zakaz korzystania z Usług Elektronicznych oferowanych przez Usługodawcę w sposób niezgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu oraz Polityki Prywatności, a także z przyjętymi w danym zakresie zwyczajami oraz zakaz dostarczania treści o charakterze
-
-
-
- Formularz Zamówienia zawiera dane konieczne dla identyfikacji Klienta oraz zawarcia i wykonania Umowy Sprzedaży. Za dane konieczne do identyfikacji Klienta uważa się dane osobowe obejmujące: imię i nazwisko osoby fizycznej/ nazwę osoby prawnej, adres poczty elektronicznej, numer telefonu oraz adres ewentualnej dostawy
- Usługobiorca obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem
- Do złożenia Zamówienia za pośrednictwem Formularza Zamówienia konieczne jest zaakceptowanie Regulaminu i Polityki Prywatności.
- Usługa elektroniczna Formularza Zamówienia jest usługą nieodpłatną. Każdorazowe wypełnienie Formularza Zamówienia jest równoznaczne z zawarciem pomiędzy danym Usługobiorca a Usługodawcą nowej umowy o świadczenie Usługi
- Usługa Formularza Zamówienia ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszej rezygnacji ze składania Zamówienia za jego pośrednictwem.
- W celu założenia Konta należy wypełnić Formularz Rejestracyjny, podając imię i nazwisko, adres e-mail oraz hasło i zaakceptować Regulamin i Politykę Prywatności. Rejestracja Konta jest równoznaczna z zawarciem pomiędzy Usługobiorcą a Usługodawcą umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej
- Po założeniu Konta Klient otrzyma od Sprzedawcy powiadomienie na adres poczty elektronicznej wskazany w Formularzu Rejestracyjnym o zarejestrowaniu jego Konta. Klient po zalogowaniu się na Konto może zmienić podane w Formularzu Rejestracyjnym
- W celu usunięcia Konta ze Sklepu Internetowego należy wysłać wiadomość elektroniczną z prośbą o usunięcie konta na adres sklep@manufakturapolska.pl z adresu poczty elektronicznej aktualnie zarejestrowanego dla Konta w Sklepie
- Usługa elektroniczna Konta jest usługą nieodpłatną. Usługa ta świadczona jest przez czas nieoznaczony – do czasu usunięcia Konta przez Usługodawcę z własnej woli lub z woli Usługobiorcy wyrażonej w sposób opisany w 11.
- W celu korzystania z usługi Newslettera należy w zakładce „Newsletter” widocznej na stronie Sklepu Internetowego podać adres poczty elektronicznej, na który mają być przesyłane kolejne edycje Newslettera oraz wyrazić zgodę na otrzymywanie na podany adres poczty elektronicznej (adres e-mail) informacji handlowych w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a następnie kliknąć pole „Zapisz się” oraz potwierdzić chęć otrzymywania Newslettera poprzez kliknięcie w link potwierdzający przesłany na podany adres poczty
- Usługa Newslettera świadczona jest nieodpłatnie przez czas
- Usługobiorca może w każdej chwili, bez podania przyczyny zgłosić chęć rezygnacji z usługi
-
-
-
- Usługobiorca ma prawo zgłosić reklamacje dotyczące działania Sklepu internetowego oraz świadczonych przez Usługodawcę Usług Reklamacja może zostać zgłoszona pisemnie na adres: ul. Odrzańska 14/10, 50-113 Wrocław lub pocztą elektroniczną na adres sklep@manufakturapolska.pl. Reklamacja zostanie rozpoznana w terminie 14 dni kalendarzowych od daty jej zgłoszenia. O wyniku rozpatrzenia reklamacji Usługobiorca zostanie powiadomiony w formie, w jakiej została zgłoszona reklamacja.
-
-
7. REKLAMACJA PRODUKTU
-
-
- Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia), są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie
- Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkt bez
- Reklamacja może zostać złożona przez Klienta:
- pisemnie na adres: ul. Odrzańska 14/10, 50-113 Wrocław
- w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@manufakturapolska.pl;
- Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady; (2) żądania sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
- Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. O wyniku rozpatrzenia reklamacji Klient zostanie powiadomiony w formie pisemnej lub w formie elektronicznej (wiadomość e-mail przesłana na adres poczty elektronicznej podanej przez Klienta jako dane kontaktowe). Brak ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną.
- W przypadku, gdy do ustosunkowania się przez Sprzedawcę do reklamacji Klienta lub o wykonania uprawnień Klienta wynikających z rękojmi niezbędne będzie dostarczenie Produktu do Sprzedawcy, Klient zostanie poproszony przez Sprzedawcę o dostarczenie Produktu na koszt Sprzedawcy na adres: ul. Odrzańska 14/10, 50-113 Wrocław
-
8. POZASĄDOWE ROZWIĄZYWANIE SPORÓW KONSUMENCKICH
-
-
- W przypadku, gdy w następstwie złożonej przez Konsumenta reklamacji spór nie został rozwiązany, Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przewidzianych w ustawie z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz.U. z 2016 poz. 1823).
- Konsument, chcąc skorzystać z możliwości polubownego rozwiązywania sporów dotyczących zakupów internetowych, może złożyć swoją skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Konsument ma prawo skierowania sprawy do rozpatrzenia przez miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów lub może zasięgnąć informacji u właściwej miejscowo Federacji Konsumentów.
- Konsument ma prawo wystąpienia z wnioskiem o rozpoznanie sprawy przez Stały Polubowny Sąd Konsumencki działający przy odpowiednim Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej.
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi: http://www.uokik.gov.pl i http://www.rf.gov.pl/.
- Korzystanie z metod pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich jest Zarówno Sprzedawca, jak i Konsument wyłącznie z własnej woli biorą udział w tego rodzaju procedurze. Jeżeli jedna ze stron nie wyrazi na to zgody, nie jest możliwe skorzystanie z tej formy rozwiązania sporu.
- Zapisy 8 Regulaminu mają charakter informacyjny i nie stanowią zobowiązania Sprzedawcy do skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów.
- Sprzedawca w przypadku, gdy w następstwie złożonej przez Konsumenta reklamacji spór nie został rozwiązany, jest zobowiązany każdorazowo do przekazania Konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku:
- oświadczenia o zamiarze wystąpienia z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich albo zgodzie na udział w takim postępowaniu albo
- oświadczenia o odmowie wzięcia udziału w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów
-
Sprzedawca wraz z oświadczeniem (określonym w pkt. a) zobowiązany jest do wskazania właściwego dla Sprzedawcy podmiotu uprawnionego.
9. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
-
-
-
- Klient będący jednocześnie Konsumentem, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie w terminie czternastu dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie można wysłać w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@manufakturapolska.pl lub też pisemnie na adres: ul. Odrzańska 14/10, 50-113 Wrocław
- Prawo do odstąpienia od umowy wygasa po upływie czternastu dni od dnia w którym Konsument wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie rzeczy.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument musi poinformować Sprzedawcę o woli odstąpienia od Umowy Sprzedaży w drodze jednoznacznego oświadczenia złożonego:
- pisemnie na adres: ul. Odrzańska 14/10, 50-113 Wrocław;
- w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@manufakturapolska.pl;
- Konsument ma możliwość skorzystania ze wzoru oświadczenia o odstąpieniu od umowy, udostępnionego przez Sprzedawcę, który stanowi załącznik nr 1 do niniejszego
- Sprzedający po otrzymaniu od Konsumenta oświadczenia o odstąpieniu od zawartej Umowy Sprzedaży, potwierdzi Konsumentowi fakt otrzymania oświadczenia, przesyłając potwierdzenie jego odbioru na adres poczty elektronicznej
- W razie złożenia oświadczenia o odstąpieniu, o którym mowa w pkt. 1, umowa jest uważana za niezawartą, a Konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań.
- W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca niezwłocznie zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy Produktu do Konsumenta), a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
- Sprzedawca dokona na rzecz Konsumenta zwrotu płatności przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wskazał inny sposób dokonania zwrotu płatności; w każdym przypadku Konsument nie ponosi żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- Konsument ma obowiązek niezwłocznie odesłać lub przekazać Sprzedawcy przedmiot umowy, od której odstąpił na adres: Manufaktura Polska, ul. Odrzańska 14/10, 50-113 Wrocław, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument odeśle rzecz przed upływem terminu 14 dni.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem na rzecz Konsumenta płatności do czasu otrzymania przedmiotu umowy, od której Konsument odstąpił.
- Koszty odesłania Produktu przez Konsumenta do Sprzedawcy nie są zwracane.
- Produkt odsyłany przez Klienta powinien zostać opakowany w odpowiedni sposób, zapewniający brak uszkodzeń przesyłki w trakcie transportu.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- W przypadku zmniejszenia wartości Produktu na warunkach określonych w pkt. 13 Sprzedawca poinformuje Konsumenta o kwocie odszkodowania za wyrządzoną szkodę, przesyłając do Konsumenta oświadczenie razem z protokołem odbioru Produktu z wyszczególnieniem wykrytej szkody i kwoty odszkodowania.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do potrącenia kwoty odszkodowania za zmniejszenie wartości Produktu z kwoty zwracanej Konsumentowi w wyniku odstąpienia od Umowy Sprzedaży.
- Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów.
-
-
-
-
-
-
- o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
- w której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia jest Produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
- o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Klienta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
-
-
-
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz. U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.) ; przepisy ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz. U. 2014 r. poz. 827 ze zm.); oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.